Dette er Multi Channel Invoicing

SYSCO Multi Channel Invoicing-1

Med Multi Channel Invoicing får du raskere penger inn på konto og gir samtidig en enda bedre kundeopplevelse. Kommuniser direkte med sluttkundene og personifiser brukeropplevelsen. Bli kjent med SYSCO Multi Channel Invoicing.

Skrevet av: Redaksjonen

Multi Channel Invoicing, eller multikanal betaling, betyr kort og godt at du lar kunden selv velge i hvilken kanal han skal betale fakturaen – altså om betalingen skal skje via digitale kanaler som eFaktura, AvtaleGiro, Vipps, Apple PayGoogle Pay eller tradisjonell papirfaktura. Det gir deg som sender ut fakturaer og regninger en rekke fordeler. Her er de tre viktigste:

  • Dine kunder blir mer fornøyde.
  • Pengene kommer raskere inn, noe som gir deg bedre likviditet.
  • Du sparer kostnader til administrasjon, purringer og betalingsoppfølging.

Spar penger på faktureringen

SYSCO Multi Channel Invoicing er en frittstående plattform for distribusjon av fakturaer og dokumenter. Plattformen kan integreres sømløst med dine forretningssystemer, slik at du får samlet all fakturahåndtering i én løsning.

Med én helhetlig fakturaløsning, sparer du penger på både administrasjon og programvare. 

Du kan selv velge å prioritere distribusjon i de rimeligste betalingsløsningene først, samtidig som kundene kan velge sine preferanser for betalingskanaler. Når kunden får betale slik de selv ønsker, kommer penger raskere inn på konto, og dere slipper å bruke tid og penger på purringer og inkassovarsler.

Multi Channel Invoicing gir også gode muligheter for å automatisere prosessene rundt utsendelse av fakturaer og betalinger. Du slipper for eksempel å holde oversikt over hvilke kunder som skal motta faktura i de ulike distribusjonskanalene. Dermed kan dine ansatte bruke arbeidstiden på mer verdifulle oppgaver. 

Med SYSCO Multi Channel Invoicing kan din virksomhet nyte godt av våre stordriftsfordeler, også på print og porto. Det gjør at du kan spare store summer også når du sender ut papirfakturaer via posten. SYSCO tilbyr også sin egen eFaktura-avtale som er meget gunstig, i de fleste tilfeller mer gunstig enn direkte avtale med banken.

Mer fornøyde kunder

SYSCO Multi Channel Invoicing lar deg lage personlige fakturaer til den enkelte kunde eller ulike kundesegmenter, i tillegg til at kundene kan betale med sin foretrukne betalingskanal. Du kan sende ut «soft purring» eller la kunden velge «hurtig checkout» av en faktura med mobil- og kortbetaling. Full fleksibilitet i utforming av maler og støtte for vedlegg gjør at du kan sende ut medlemskort og/eller personlige brev, nyhetsbrev o.l. Gjerne sammen med faktura som et vedlegg. 

Med SYSCO Multi Channel Invoicing har du alle muligheter til å gi dine kunder en personlig kundeopplevelse. Og kunder som opplever god kundeservice er mer trofaste og mer lønnsomme kunder.

Les om hvordan SYSCO digitaliserer faktura og betaling for svensk pensjonistforening >

Gir deg bedre likviditet

Som nevnt åpner Multi Channel Invoicing for betaling gjennom en rekke kanaler. Vår «betalingsløsningsradar» skanner markedet kontinuerlig etter nye betalingsløsninger. Når vi oppdager nye betalingskanaler, som er mye brukt, legges de til vår multikanalplattform. Da blir de automatisk tilgjengelig for alle som bruker Multi Channel Invoicing.

I dag støtter vi de mest brukte betalings- og distribusjonskanalene i hele Norden. 

Med SYSCO Multi Channel Invoicing gis det mulighet for personifisering og fleksibilitet i valg av fakturamaler. Dermed kan du sende ut medlemskort eller annen nyttig informasjon på fakturaene. Sammen med at kundene kan betale gjennom sin foretrukne kanal, betyr det at du raskere får penger inn på konto. Avhengig av hvor ofte du sender ut fakturaer, om det er årlig, halvårlig eller månedlig, kan effekten på kontantstrøm og likviditet være formidabel.

SYSCO Multi Channel  Invoicing dekker ikke bare distribusjons- og betalingskanaler i Norge, men også i Sverige, Danmark og Finland og UK. For bedrifter som jobber mot flere land, kan altså vår plattform konfigureres til å sende faktura på tvers av landegrensene via den gjeldende kanal for det enkelte land.

Hvem passer Multi Channel Invoicing for?

SYSCO Multi Channel Invoicing ble utviklet, og er skreddersydd, for energibransjen, spesielt for markedsaktørene, det vil si kraftleverandørene. Men siden løsningen er en selvstendig plattform som kan integreres mot de fleste forretningssystemer, passer den for alle selskaper og organisasjoner med et høyt fakturavolum. Det vil si virksomheter som sender ut mellom 20.000 og 50.000 fakturaer hver måned eller rundt 100.000 eller flere fakturaer pr. år.

SYSCO Multi Channel Invoicing passer derfor godt for medlemsorganisasjoner, (kreditt)kortselskaper, eiendomsforvaltere/utleieselskaper, teleselskaper og andre. 

Sammenlignet med andre multikanal betalingsløsninger er SYSCO Multi Channel Invoicing konkurransedyktig på pris og funksjonalitet – ikke minst når man regner inn både kost og besparelser.

Les saken: Grip muligheten til å digitalisere fakturaprosessen. Nå kommer eFaktura 2.0! >

Les mer om SYSCO Multi Channel Invoicing her >

Møt Leif, som jobber med SYSCO Multi Channel Invoicing >

Ønsker du å benytte vår kompetanse, vi bistår gjerne med å digitalisere fakturaprosessen for din bedrift.

KONTAKT OSS